onsdag 17 oktober 2012

Idag har bloggen fått sin första kommentar! Jippiee! Det är en av mina härliga elever i 6E som vågat pröva att kommentera på fliken länkoteket. Bra jobbat! Det går jätte bra att kommentera och jag blir så glad när ni gör det. Eftersom jag har funktionen granskning på tar det en liten stund innan kommentaren publiceras. :)




Creative Commons-licens
Ruinen av Alexandra Wastesson är licensierad under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported licens.

Kan du gissa vilket land jag är i ?

11 kommentarer:

  1. Bra försök Leo! Här kommer en ledtråd; Det är ett land som ligger väster om Sverige och norr om Frankrike. /Alexandra

    SvaraRadera
  2. Gissning: Storbritannien eller Irland...
    Andrea

    SvaraRadera
  3. det var benek som skrev stor britanieb

    SvaraRadera
  4. Bravo Andrea och Benek Storbritannien är rätt! Vilken av riksdelarna tror ni att jag är i? England, Skottland, Nordirland eller Wales? Ledtråd: Disney Pixars film Modig utspelar sig där!

    Lycka till! /Alexandra

    SvaraRadera
  5. Scottland wales Leo (-:)

    SvaraRadera
  6. Toppen Leo och Benek! Skottland är rätt! Nu gäller det att hitta platsen jag är på. Ledtråd: Hitta först staden Edinburgh. Därefter tar ni er norrut längs med östkusten. Stanna vid staden som börjar på A. Vad heter staden?

    /Lycka till Alexandra

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Fantastiskt Benek! Aberdeen är rätt =)Strax söder om Aberdeen ligger Dunnottar Castle. Det var otroligt häftigt att få gå runt bland slottsruinerna.
      /Alexandra

      Radera